VUODEN GREYHOUND-KILPAILUN SÄÄNNÖT

1.1.2004 alkaen

1.    Pisteitä laskettaessa otetaan huomioon vain Suomessa saman kalenterivuoden aikana järjestetyt viralliset näyttelyt,
Jotka ovat:

•     SKL-FKK:n tai sen jäsenjärjestöjen järjestämiä kansainvälisiä näyttelyitä;
  •     SKL-FKK:n tai sen jäsenjärjestöjen järjestämiä kaikkien rotujen kansallisia näyttelyitä;
  •     SVKL:n tai sen jäsenjärjestöjen järjestämiä vinttikoirien erikoisnäyttelyitä; tai
  •     SKL-FKK:n muiden jäsenjärjestöjen kuin SVKL:n järjestämiä vinttikoirien erikoisnäyttelyitä.

Kultakin tuomarilta otetaan huomioon yksi (1) näyttely.

3.    Pisteitä annetaan virallisista luokista (ei pentuluokka) seuraavasti:

ROP

10 pistettä

VSP

7 pistettä

PU/PN-2

PU/PN-3

PU/PN-4

2 pistettä

Lisäksi 1 piste jokaisesta voitetusta oman sukupuolen koirasta, paitsi ROP -koiralle, joka saa 1 pisteen kummankin sukupuolen kaikista voitetuista koirista. Näitä lisäpisteitä voi saada yhdessä näyttelyssä maksimissaan 20 pistettä.

4.    Jos kaksi tai useampi koira saa saman pistemäärän, voittaja määräytyy järjestyksessä seuraavin perustein:

1. suurempi ROP-sijoitusten lukumäärä;
  2. suurempi VSP-sijoitusten lukumäärä;
  3. kansainvälisten näyttelyiden lukumäärä;
  4. suurempi SVKL:n tai sen jäsenjärjestöjen järjestämien vinttikoirien erikoisnäyttelyiden lukumäärä.

Jos koirat ovat vielä 4. kohdankin jälkeen tasapisteissä, sija jaetaan koirien kesken.

VUODEN NUORI GREYHOUND-KILPAILUN SÄÄNNÖT

1.    Kilpailuun osallistuvat kalenterivuoden aikana kilpailleet koirat. Pisteitä laskettaessa otetaan huomioon Vuoden Greyhound -kilpailun pistelaskusääntöjen 1. kohdassa tarkoitetut näyttelyt, joissa koira on kilpaillut alle 24 kuukauden ikäisenä.

2.    Pisteitä laskettaessa otetaan huomioon kunkin koiran kohdalla viisi (5) parasta näyttelyä. Kultakin tuomarilta otetaan huomioon yksi (1) näyttely.

3.    Jos kaksi tai useampi koira saa saman pistemäärän, voittaja määräytyy järjestyksessä seuraavin perustein:

1. suurempi ROP-sijoitusten lukumäärä;
  2. suurempi VSP-sijoitusten lukumäärä;
  3. kansainvälisten näyttelyiden lukumäärä;

VUODEN KASVATTAJA-KILPAILUN SÄÄNNÖT

1.    Pisteitä laskettaessa otetaan huomioon koiran vähintään kolme (3) ja enintään viisi (5) parhaiten Vuoden Greyhound -kilpailussa sijoittunutta jälkeläistä.

2.    Jokaisen 1.kohdassa tarkoitetun jälkeläisen pisteet ovat sen Vuoden Greyhound -kilpailussa saamat kokonaispisteet.

3.    Jos kaksi tai useampi jalostusurosta tai -narttua saa saman pistemäärän, voittaja määräytyy järjestyksessä seuraavin perustein:

1. 1.kohdassa tarkoitettujen jälkeläisten yhteenlaskettu suurempi ROP-sijoitusten lukumäärä;
  2. 1.kohdassa tarkoitettujen jälkeläisten yhteenlaskettu suurempi VSP-sijoitusten lukumäärä;
  3. 1.kohdassa tarkoitettujen jälkeläisten yhteenlaskettu kansainvälisten näyttelyiden lukumäärä;
  4. 1.kohdassa tarkoitettujen jälkeläisten yhteenlaskettu suurempi SVKL:n tai sen jäsenjärjestöjen järjestämien vinttikoirien erikoisnäyttelyiden lukumäärä.

VUODEN VETERAANI-KILPAILUN SÄÄNNÖT

Vuoden Veteraani -pisteet lasketaan samoin kuin Nuori Greyhound -kilpailussakin

VUODEN PENTU-KILPAILUN SÄÄNNÖT

Voimassa v. 2009 alkaen

Palkinto on tarkoitettu pentuluokassa kilpaileville englanninvinttikoirille. Palkinto myönnetään vuodeksi kerrallaan edellisenvuoden viiden parhaan Suomessa saavutetun näyttelytuloksen perusteella. Kilpailuun saavat osallistua Suomen Greyhoundyhdistyksen jäsenet. Pisteet lasketaan viidestä näyttelystä.
Mahdollista tasatulosta varten, voi ilmoittaa tuloksen vielä kolmesta näyttelystä, eli yhteensä kahdeksasta.

PEK1

PEK 2

PEK 3

PEK 4

KP

ROP –pentu

VSP –pentu

RYP-1 pentu

RYP-2 pentu

RYP-3 pentu

RYP-4 pentu

BIS-1 pentu

BIS-2 pentu

BIS-3 pentu

BIS-4 pentu

1 pistettä

Mikäli kaksi koiraa on saanut saman pistemäärän tuloksia verrataan näyttely kerrallaan, kunnes ero syntyy. Tasatuloksen sattuessa ykkössija jaetaan.  Merkkaa ilmoitukseen koirasi tiedot, ja näyttelyistä päivä, paikka, tuomari ja sijoitus.

Tulokset ilmoitetaan kirjallisesti 15.12.2019 mennessä sähköpostilla: tylanen (a) yahoo.com

VUODEN MAASTOJUOKSIJA-KILPAILUN SÄÄNNÖT

Voimassa v. 2011 alkaen

Koirien tulokset katsotaan Suomi Cup listalta.

Vuoden Greyhoundien kuvat päivitetään tulevaisuudessa omalle sivulleen.
Tulokset löytyvät väliaikaisesti vuoden alussa julkaistavassa yhdistyksen "NEWS"-julkaisussa