Aikataulukirje erikoisnäyttelyyn

Posted 7/6/2022

Tervetuloa Suomen Greyhoundyhdistys r.y:n erikoisnäyttelyyn 10.7.2022 Helsinki, Tuomarinkartanon vinttikoirakeskus

Näyttelynumerot ja sisäänpääsy
Oheisena koirasi näyttelynumero sekä näyttelyn aikataulu luokkakohtaisine koiramäärineen. Otathan mukaan koiran rekisterikirjan, rokotustodistukset, näyttelynumeron ja hakaneulan numerolapun kiinnittämistä varten. Muista myös koiran näyttelyremmi, makuualusta ja vesikuppi! Koirien tulee saapua näyttelypaikalle vähintään tuntia ennen annettua arvosteluajan alkamista.

Näyttelypaikka

Tuomarinkartanon vinttikoirakeskus, Tuomarinkyläntie 1, 00690 Helsinki

Hinnat

Pysäköinti ja sisäänpääsy ilmainen. Tänä vuonna piknikin tarjoaa yhdistys. Näyttelypaikalla ei ole pankkiautomaattia. Lähin automaatti on n. 2 km päässä.

Rokotustodistusten tarkastus

Rokotukset ja tunnistusmerkinnät tarkistetaan pistokokein näyttelypäivän ajan.

Palkinnot

Kaikki palkinnot jaetaan rotukehässä. Palkintoja ei postiteta näyttelyn jälkeen.

Tiedustelut

Ilmoittautumisia koskevat tiedustelut: Showlink, puh. (09) 887 30320, arkisin klo 11-17 tai info@showlink.fi .
Tiedustelunumerot näyttelypäivänä: Tiina Ylänen 040 525 9170 Taru Lehtonen 040 586 5566

Rokotusmääräykset

Näyttelyssä noudatetaan Suomen Kennelliiton hallituksen hyväksymiä rokotusmääräyksiä. Tarkastamme näyttelyyn tultaessa rokotukset pistokokein. Mikäli koira hylätään puuttuvien rokotusten vuoksi, ilmoittautumismaksua ei suoriteta takaisin. Koiralla tulee olla rokotustodistus, johon on merkitty rokotteen viimeinen voimassaolopäivä, koiran tunnistetiedot ja edelliset rokotukset. Koiran rokotustodistuksen tai -passin lisäksi myös Kennelliiton Omakoira-mobiilisovellus toimii virallisena rokotustodistuksena kotimaisissa koiranäyttelyissä ja -kokeissa. Jotta koira voi olla läsnä tapahtumassa, tulee koiralla olla voimassa seuraavat rokotukset:
Penikkatauti-, parvovirusripuli- ja tarttuva maksatulehdusrokotus: Koiran pitää olla rokotettu penikkatautia, parvovirusripulia ja tarttuvaa maksatulehdusta vastaan vähintään kaksi kertaa. Tehosterokotuksesta tulee tapahtuman hetkellä olla kulunut vähintään 21 vrk (kolmen viikon varoaika). Alle vuoden iässä annettu tehosterokotus on voimassa yhden vuoden. Vuoden iässä tai vanhempana annetut tehosteet ovat voimassa ko. rokotteen valmisteyhteenvedon mukaisesti.
Raivotautirokotus (rabies): Koiran ensimmäisestä raivotautirokotuksesta tulee tapahtuman hetkellä olla kulunut vähintään 21 vrk (kolmen viikon varoaika). Alle vuoden iässä annettu rokotus on voimassa yhden vuoden. Vuoden iässä tai vanhempana annetut rokotukset ovat voimassa ko. rokotteen valmisteyhteenvedon mukaisesti.
Jos koiran rokotus on vanhentunut, tulee rokotus kaikissa tapauksissa uusia vähintään 21 vrk ennen tapahtumaa (kolmen viikon varoaika). Koira saa osallistua seuraavana päivänä varoajan päättymisen jälkeen eli 22. päivä rokotuksesta. Koirien tartuntatautehin liittyviä määräyksiä Jos koira sairastuu penikkatautiin, parvovirusripuliin, tarttuvaan maksatulehdukseen, kennelyskään tms. hengitystie- tai mahasuolikanavan tulehdukseen, koira ei saa olla läsnä tapahtumassa ennen kuin se on ollut vähintään kaksi viikkoa oireeton. Sama rajoitus koskee myös saman talouden oireettomia koiria. Loistartunnat on asianmukaisesti hoidettava ennen kuin koira voi olla läsnä tapahtumassa. Suomen lain vastaisesti typistetyt koirat eivät saa osallistua näyttelyihin, kokeisiin ja kilpailuihin.

Antidopingvalvonta
Suomen Kennelliiton valtuuston hyväksymät antidopingsäännöt ja dopingvalvonta koskevat kaikkia Suomen Kennelliiton myöntämiä näyttelyitä, kilpailuja ja kokeita.

Tunnistusmerkintä
Tunnistusmerkintä on pakollinen Kennelliiton virallisissa näyttelyissä, kokeissa ja kilpailuissa. Tapahtuman järjestäjä tarkastaa tunnistusmerkinnän. Mikäli koiralla on siru, jota yleisimmät lukulaitteet eivät tunnista, on koiran omistajalla oltava mukanaan lukulaite, joka kyseisen sirun pystyy lukemaan. Jos tarkastuksessa löytyy koira, jota ei ole tunnistusmerkitty, tulee järjestäjän sulkea kyseinen koira pois tästä tapahtumasta. Epäselvä tatuointi tai toimimaton mikrosiru estää koiran osallistumisen tapahtumaan.

Mukavaa erikoisnäyttelypäivää!

ARVOSTELUAIKATAULU KEHÄ 1